Regulamin
PRAKTYKI ZAWODOWEJ „Scoliospace Katarzyna Gałaszewska”
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
- Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez
„Scoliospace Katarzyna Gałaszewska”
ul. Obozowa 16/3, 01-161 Warszawa
NIP 545 170 14 92
REGON 146919017
dane kontaktowe:
tel. 786 619 419
e-mail: kontakt@scoliospace.pl
ul. Płocka 15b, 01-231 Warszawa
indywidualną praktykę fizjoterapeutyczną (dalej: „Praktyka”).
-
- Rodzaj Praktyki to: 98 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna, 95 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w miejscu wezwania oraz 93 – indywidualna praktyka fizjoterapeutyczna wyłącznie w zakładzie leczniczym.
- Praktyka działa na podstawie Regulaminu oraz obowiązującego prawa, a w szczególności:
1) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
2) ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty;
3) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
4) innych przepisów, mających wpływ na działalność podmiotów wykonujących działalność leczniczą, w tym aktów wykonawczych do ustaw wymienionych w punkcie 1) – 3) powyżej. - Praktyka jest wpisana do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą numer księgi rejestrowej: 000000228616, organ rejestrowy: Krajowa Izba Fizjoterapeutów.
§2. CELE I ZADANIA PRAKTYKI
-
- Celem Praktyki jest organizowanie i udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, służących ratowaniu, zachowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia.
- Do zadań Praktyki należy w szczególności:
1) udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, w tym udzielanie indywidualnych porad i konsultacji w zakresie fizjoterapii, także w miejscu wezwania;
2) działania edukacyjne na rzecz pacjentów, promocja zdrowia i działania mające na celu fizjoprofilaktykę zdrowia;
3) inne zadanie wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§3. RODZAJ DZIAŁALNOŚCI LECZNICZEJ I ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
-
- Praktyka prowadzi działalność leczniczą rodzaju ambulatoryjne świadczenia zdrowotne.
- Praktyka udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii, polegających na:
1) diagnostyce funkcjonalnej pacjenta;
2) kwalifikowaniu, planowaniu i prowadzeniu kinezyterapii;
3) dobieraniu do potrzeb pacjenta wyrobów medycznych;
4) nauczaniu pacjentów posługiwania się wyrobami medycznymi;
5) prowadzeniu działalności fizjoprofilaktycznej, polegającej na popularyzowaniu zachowań prozdrowotnych oraz kształtowaniu i podtrzymywaniu sprawności i wydolności osób w różnym wieku w celu zapobiegania niepełnosprawności;
6) wydawaniu opinii i orzeczeń odnośnie do stanu funkcjonalnego osób poddawanych fizjoterapii oraz przebiegu procesu fizjoterapii;
7) nauczaniu pacjentów mechanizmów kompensacyjnych i adaptacji do zmienionego potencjału funkcji ciała i aktywności.
§4. MIEJSCE UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych jest gabinet Scoliospace, znajdujący się w Warszawie, pod adresem: ul. Płocka 15b lok. 7 (kod pocztowy: 01-321) oraz miejsce wezwania.
Wezwania są przyjmowane w Warszawie, pod adresem: ul. Obozowa 16 m. 3 01-161 Warszawa.
§5. PRZEBIEG I ORGANIZACJA PROCESU UDZIELANIA ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH
-
- Świadczenia zdrowotne są udzielane wyłącznie odpłatnie. Wysokość opłat za udzielone świadczenia zdrowotne określa cennik. Szczegółowe informacje na temat cen znajdują się w gabinecie.
- Świadczenia zdrowotne są udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 11:00 do 20:00 oraz w soboty w godzinach od 09:00 do 15:00 (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
- Świadczenia zdrowotne są udzielane pacjentom po uprzedniej rejestracji, w terminie ustalonym z pacjentem.
- Rejestracji świadczenia można dokonać na 30 dni przed planowanym terminem wizyty.
- Rejestracja pacjentów odbywa się:
1) telefonicznie,
2) osobiście. - Pacjenci mogą rejestrować się osobiście albo za pośrednictwem przedstawiciela ustawowego lub faktycznego.
- Dostępne formy płatności za udzielane świadczenia zdrowotne to: gotówka, karta płatnicza, przelew, blik lub płatność metodą PayU
- W przypadku wybrania formy płatności metodą PayU Pacjent otrzyma, drogą mailową (i/lub sms-ową), powiadomienie o wygenerowanym linku do płatności, i zobowiązany jest do dokonania płatności przy użyciu tego linku. Po 12 godzinach link do płatności tracić ważność.
- Płatności metody PayU należy dokonać w całości za świadczenie medyczne zgodnie z cennikiem gabinetu.
- Płatności za udzielenie świadczenia pierwszy raz pacjent jest zobowiązany uiścić opłatę poprzez PayU, Pacjent otrzyma, drogą mailową (i/lub sms-ową), powiadomienie o wygenerowanym linku do płatności, i zobowiązany jest do dokonania płatności przy użyciu tego linku. Po 12 godzinach link do płatności tracić ważność.
- Przed przystąpieniem do udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy bądź faktyczny zobowiązany jest:
1) okazać dokument tożsamości pacjenta oraz podać dane pacjenta niezbędne do prawidłowego uzupełnienia dokumentacji medycznej (a w szczególności: imię i nazwisko, numer PESEL i adres zamieszkania);
2) udzielić wszelkich wymaganych prawem zgód;
3) zaakceptować postanowienia regulaminów oraz klauzuli przetwarzania danych osobowych;
4) udzielić wszelkich informacji niezbędnych do prawidłowego udzielenia świadczenia zdrowotnego;
5) okazać posiadaną dokumentację medyczną oraz wyniki badań;
6) dokonać płatności za udzielenie świadczenia zdrowotnego. - Godzina wizyty podana przy rejestracji jest godziną rozpoczęcia udzielania świadczenia zdrowotnego. Pacjent zobowiązany jest do stawienia się w gabinecie na 10 minut przed pierwszą umówioną godziną wizyty.
- W przypadku spóźnienia się pacjenta na wizytę ulega ona odpowiedniemu skróceniu.
- Pacjent może odwołać wizytę (zmienić jej termin) na 24 godziny przed umówioną godziną wizyty. W przypadku odwołania (zmiany terminu) wizyty po tym terminie (tj. w dniu wizyty), pacjent zobowiązany jest uiścić pełną należność.
- W przypadku, gdy w trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego nastąpi konieczność udzielenia dodatkowych świadczeń ich koszt jest ustalany indywidualnie z pacjentem, a płatność za udzielone świadczenie zdrowotne odbywa się niezwłocznie po jego udzieleniu.
- W związku z zapłatą za udzielone świadczenia zdrowotne, wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
§6. UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
-
- Praktyka prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Pacjenta oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. - Praktyka zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana pacjentowi oraz innym podmiotom i osobom wskazanym w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku praw Pacjenta.
- Dokumentacja medyczna jest przechowywana przez okres przewidziany w przepisach prawa.
- Praktyka prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną osób korzystających ze świadczeń zdrowotnych, zgodnie z zasadami określonymi w przepisach prawa, a w szczególności w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw
Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej dostępne są w gabinecie Scoliospace.
§7. REKLAMACJE
1. Pacjentowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i
reklamacji w związku z wykonywaniem Usługi. Zapytania, uwagi i reklamacje dotyczące świadczonej usługi należy zgłaszać na adres e-mail kontakt@scoliospace.pl lub listownie na adres ul. Płocka 15b lok. 7, 01-321 Warszawa.
2. Scoliospace zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w
terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania lub poinformowania klienta w razie przedłużenia tego czasu.
3. W przypadku uznania reklamacji, Scoliospace podejmie
stosowne kroki w celu rozwiązania problemu i poinformuje Klienta o sposobie załatwienia.
4. Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:
1) dane pozwalające na identyfikację Pacjenta: imię i nazwisko Pacjenta, adres e-mail, adres pocztowy (dla reklamacji składanych listownie);
2) określenie przedmiotu reklamacji,
3) określenie ewentualnych żądań Pacjenta,
4) wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o
nienależytym wykonaniu Usługi.
§8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
- Wszyscy pracownicy Praktyki, pacjenci Praktyki, osoby odwiedzające oraz inne osoby przebywające w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, o którym mowa w § 4 Regulaminu, w związku z procesem udzielania świadczeń zdrowotnych, są zobowiązani do przestrzegania Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawy z dnia 25 września 2015 r. o zawodzie fizjoterapeuty, ustawy z dnia 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, akty wykonawcze do tych ustaw oraz inne przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.09.024
